Курс, семинар, тренинг Effective business communication with a foreign partner. Переговоры с иностранным партнером на английском языке

Даты начала обучения

Продолжительность:
2 дня (16 часов)

Стоимость обучения:

19 900 р.

Добавить к сравнению

УРОВЕНЬ ПОДГОТОВКИ – Pre Intermediate /INTERMEDIATE / Upper Intermediate

Целевая аудитория:

· Менеджеры международных компаний,

· Менеджеры, работающие в российских компаниях, которые выходят на зарубежный рынок,

· Представители компаний, которые объединяются с зарубежными компаниями,

· Специалисты, участвующие в международных проектах,

· Сотрудники, которые устраиваются на работу в иностранные компании,

· Выезжающие за рубеж на работу, учебу, постоянное место жительства или туристическую поездку.

The aim: building the skills of effective business cooperation with foreign partners.

Objectives:

  • To widen the knowledge about the specifics of cross-cultural business cooperation with foreign colleagues and give the tools for its diagnostics and analysis;
  • To demonstrate the techniques how to prevent and overcome cross-cultural barriers with foreign colleagues;
  • To build the skills of effective business communication with representatives of other cultures.

A course on how to communicate succsessfully in any both formal and informal business circumstances.

The course is a combination of theoretical knowledge and practical skills.

It is designed for studying the main concepts and theories in business communication as well as for developing business communication skills needed in the global market.

On one hand, the participants raise awareness of theories of communication, culture, language and society and their applications in business interactions. On the other hand, one of the basic objectives of the course is to improve Business English skills and developing language confidence.

Thus, the course will help the participants to become good communicators and let them get more confidence in coping with communication problems in modern business environment.

The course focuses on knowledge of basic points of cross-cultural business communication. Strong practical communicating skills are considered to be the core competencies of a successful business person all over the world.

Вы узнаете:

· почему не всегда взаимодействие с иностранцами успешно и комфортно для нас,

· где можно ожидать возникновения культурных противоречий,

· как наладить международные контакты,

· как преодолеть культурно обусловленные барьеры при международном взаимодействии;

· как стать успешным в международном деловом мире.

Вы научитесь:

  • прогнозировать поведение иностранных партнеров,
  • вести успешные переговоры с иностранцами,
  • избегать недопонимания во взаимодействии,
  • не допускать ошибок в общении,
  • вести успешный бизнес с представителями других стран.

Результат: универсальный инструмент понимания и управления культурными различиями,

уверенное общение практически в любой иностранной среде, верная интерпретация поведения носителей других культур, успешное бизнес-взаимодействие с иностранцами партнерами.

Курсовой сертификат о прохождении обучения по данной теме.

Программа курса

COURSE CONTENT:

1. CROSS-CULTURAL ASPECT OF BUSINESS COOPERATION

· “Golden” rules of cross-cultural communication.

· Analyses of personal mistakes and setting the tasks.

Discussion of experience of cross-cultural communication. Personal experience.

Mini-lecture. Case-study «Are we able to understand each other?” Discussion.

Interactive exercises/

2. NATIONAL BUSINESS CULTURE. BUSINESS CULTURES OF DIFFERENT COUNTRIES

· Knowledge of culture is the key competence in international business cooperation.

· Models of national business cultures.

· The aspect of space and time in different cultures.

· The tools to assess national business cultures.

· How to assess your own culture profile.

Mini-lecture with examples. Case-study “We and they”.

Situational analysis. Discussion, conclusions.

Recommendations.

3. INITIATION OF CROSS-CULTURAL BUSINESS CONTACTS WITH FOREIGN PARTNERS

· How to effectively use cross-cultural differences in business cooperation.

Mini-lecture with elements of group discussion.

4. BUILDING POSITIVE RELATIONSHIP WITH FOREIGN PARTNERS

· Methods to build positive and favorable relationship with the partner.

· National and cultural habits: meeting, greeting, giving gifts in other cultures.

Workshop – how to avoid communication barriers. Discussion of outcomes.

Mini-lecture with examples.

5. SUCCESSFUL NEGOTIATIONS WITH A FOREIGN PARTNER

· Keep smiling in business cultures of different countries.

· How to understand a “face” expression in different countries. The strategies to keep face.

· To joke or not to joke?

· Men and women at the negotiation table.

· How to understand the language of gestures and the mimics of a foreign partner.

· Business correspondence: business proceedings and и etiquette.

· Business correspondence.

· Templates of some documents. Cliché to use in business correspondence (in English).

Mini-lecture. Case-study.

Management workshop on how to plan the negotiation process with a foreign partner.

Discussion, outcomes, conclusions.

6. NATIONAL STYLES OF DECISION-MAKING

· National features of decision-making and taking them into account in negotiations.

· How to demonstrate the agreement – national peculiarities from culture to culture.

· Explicit and implicit styles of decision-making in different cultures.

Mini-lecture with examples.

Case-study: How to define the styles of decision-making.

The analysis the situations given.

Note: All our corporate training programs are customized to the clients’ requirements.

Technical Support

The present course is conducted with the use of following equipment: PC or laptop, projector, a flipchart and markers.

The course is a combination of theoretical knowledge and practical skills.

It is designed for studying the main concepts and theories in business communication as well as for developing business communication skills needed in the global market.

On one hand, the participants raise awareness of theories of communication, culture, language and society and their applications in business interactions. On the other hand, one of the basic objectives of the course is to improve Business English skills and developing language confidence.

Thus, the course will help the participants to become good communicators and let them get more confidence in coping with communication problems in modern business environment.

The course focuses on knowledge of basic points of cross-cultural business communication. Strong practical communicating skills are considered to be the core competencies of a successful business person and an essential part of any university education all over the world.


! Предварительная подготовка: Желательно заранее прислать наиболее острые и волнующие вопросы из тех, что будут освещаться на семинаре. Это сэкономит время и сделает семинар более практичным.

! Возможно проведение мероприятия в корпоративном, индив. формате, в форме вебинара.


В стоимость входят кофе-паузы, раздаточные материалы, сертификат, др. Бесплатно содействуем в бронировании гостиницы для иногородних участников.

Методы и формы работы

Занятия проводятся в режиме интенсивного взаимодействия ведущего и участников. Используются работа в малых группах, мозговой штурм, наглядные материалы. В ходе последующего обсуждения участники не только наблюдают, анализируют, делают выводы и получают необходимую теоретическую информацию, объясняющую их непосредственный практический опыт, но и соотносят с помощью ведущего свой имеющийся и полученный опыт и знания.

Формы контроля

Во время проведения семинара участники будут выполнять различные практические задания. Будут разбираться случаи из практики.

В процессе работы предусмотрены ответы на вопросы участников, обсуждение ситуаций, возникавших у самих участников.

Преподаватели

Иванова Ольга Александровна

Ведущая семинаров и тренингов на английском языке Бизнес-школы ITC Group. Опыт преподавательской деятельности – 20 лет, в том числе 11 лет в ВУЗе. Старший преподаватель Департамента Иностранных языков НИУ Высшая Школа Экономики. Проводит занятия в Школе экономики и менеджмента (ESP, EAP, Business English), проводит курсы повышения квалификации работников НИУ ВШЭ СПб по программе «Английский язык. Основы делового общения», готовит к сдаче IELTS.Профессиональные интересы: Методика преподавания иностранных языков, теория и практика перевода, преподавание английского языка для академических целей, преподавание английского языка для специальных целей (экономика, менеджмент, туризм), преподавание делового английского языка, межкультурная коммуникация. Образование: Санкт-Петербургский Государственный Университет, Филологический факультет, квалификация: филолог-романист, преподаватель, переводчик. Английский, французский, румынский языки. Дополнительное образование: Межвузовский центр по иностранным языкам СПбГУЭФ, курс «Использование информационных технологий в обучении иностранному языку»; Курс "Методические основы инновационной образовательной деятельности»; НИУ ВШЭ СПб, курс «Эффективное использование LMS eFront в процессе преподавания английского языка»; НИУ ВШЭ Москва, курс «Обучение английскому языку для академических целей: теория и практика» с участием Э.Принса. Достижения и поощрения: Благодарность НИУ Высшая Школа Экономики - Санкт-Петербург. 

Темы
: Business English, Negotiation skills, Effective presentation, The art of selling, Motivating the team, People management, Effective delegation, Assertiveness training, Public speaking, Effective meetings, International teamwork, Project management, Communication skills, Understanding the customer,Time management, Business writing, Making a good 1st impression, Business etiquetteе, Business writing.

Даты и места проведения

Даты начала обучения не определены.

Похожие курсы

Посмотреть все похожие курсы

Мы бесплатно подберем для Вас подходящие курсы.

 Подборка курсов на e-mail
Пользуясь нашим сайтом, вы соглашаетесь с тем, что мы используем cookies  🍪